piątek, 17 kwietnia 2015

Jak zrobić pyszne, domowe lody w 5 minut?





Cześć wszystkim!

Uwielbiam lody! Mogłabym je jeść cały rok, a i tak by mi się nie znudziły. Zwłaszcza te domowe są przepyszne. Od kiedy dbam o to co jem i staram się przygotowywać posiłki w domu zamiast kupować gotowe produkty, lubię eksperymentować z przepisami. Szczególnie moją uwagę przykuwają te proste, przy których nie trzeba się dużo namęczyć.

Dzisiaj przygotowałam dla Was super przepis na lody, które są niesamowicie proste i szybkie w przygotowaniu, bo całkowity czas to około 5 minut. Ponadto lody są naprawdę zdrowe, bez polepszaczy i innego syfu, który znajdziecie w składzie lodów sklepowych. Moje lody składają się tylko z trzech składników, jednak przepis można dowolnie modyfikować dodając np. masło orzechowe czy dla osób ćwiczących, porcję odżywki białkowej.

Tak jak już wspomniałam przepis jest naprawdę banalnie prosty, jedyne co trzeba zrobić, to wcześniej zamrozić banana. Świetnie się tu sprawdzą banany, które są już mocno dojrzałe. Można mrozić całe, obrane wcześniej ze skóry i kroić po wyjęciu z zamrażalki lub pokroić na kawałki przed zamrożeniem. Ja osobiście preferuję drugi sposób, ponieważ moim zdaniem tak jest po prostu szybciej.






 Do naszej bananowej podstawy dodajemy inne mrożone owoce, takie jak truskawki, jagody czy borówki, a na końcu dodajemy trochę mleka czy jeśli chcemy, aby było beznabiałowe, mleka sojowego. Do smaku można dodać łyżeczkę cukru, syropu z agawy lub miodu. Ja nie dodałam niczego, ponieważ dla mnie było wystarczająco słodkie.






Miałam trochę problem z podaniem proporcji, ponieważ rzadko trzymam się przepisów i dodaję wszystkiego na oko, lecz dodałam mniej więcej:

1 cały, zamrożony wcześniej banan
6 łyżek mrożonych jagód
5-6 łyżek mleka sojowego waniliowego

Całość razem miksujemy w blenderze do uzyskania jednolitej masy.






Wypróbujcie przepis i podzielcie się opinią :)

2 komentarze: